szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elég kevés dolog van a kocsiban, ami magától értetődő egy hétköznapi autósnak.

A Mercedes-AMG One megalkotásakor az volt a cél, hogy egy F1-es autót vigyenek az utakra, ehhez pedig egy olyan motort választottak, amely majdnem megegyezik a Lewis Hamilton és George Russell „ezüst nyilai” által használt erőforrásokkal.

Egy ilyen autó használata persze nem feltétlen kell, hogy a tulajdonosok számára is kihívást jelentsen, azonban egy videóból ítélve a Mercedes-AMG One beállítása szinte bonyolultabb, mint megszerezni a 272 darab egyikét. A képek láttán egyértelmű, hogy a Mercedes-AMG One az egyik komplexebb modell, amely valaha forgalomba került.

Mercedes

A nem éppen hétköznapi jellegre utal már az, amikor az autóban a vezetőülést beállítanánk. Mindez nem fog sikerülni, ugyanis az ülés fixhelyzetű. A pedálboxot kell a sofőrnek magához igazítania, amit a vezető lábai között elhelyezett piros karral kell oldani. A kormánykerék beállítása szinte unalmasan „normális”, már ha ez bármilyen módon is értelmezhető a Mercedes-AMG One esetében.

Ezt követően jöhet következő kihívás, a hat vezetési mód kiválasztása: EV, Individual, Race, Race Safe, Race+ és Strat 2. Az igazán radikális menetmódok azonban nem kapcsolgathatók csak úgy, a Race+ aktiválásához előzőleg ki kell választanunk a Race-t, rá kell lépnünk a fékre, meg kell nyomnunk az N gombot a kormányon, még egyszer el kell fordítanunk a módválasztó kereket jobbra, és addig kell nyomva tartani a váltóflepnit, amíg a motor fel nem bőg.

5 motorral és 1063 lóerővel debütált a Mercedes F1 technikás közúti hiperautója

Sokat kellett várni rá, most azonban végre teljes pompájában bemutatkozott a 0-ról 200-ra 7 másodperc alatt katapultáló über AMG.

A Race +-on belül pedig négy módot találunk, amelyekkel azt szabályozhatjuk, hogy mennyi elektromos energiát szeretnénk felhasználni az aszfalton: külön említést érdemel a Strat 2, amellyel a Mercedes-AMG One egyetlen kör alatt felhasználja az akkumulátor teljes energiáját, hogy képes legyen a lehető legjobb időt elérni. A Pass móddal pedig a lehető legalacsonyabb fokozatba kapcsolhatunk a maximális gyorsulás érdekében.

Mindezek után talán nem is meglepő, hogy a modellnek, amelyből összesen 272 darab készül, a belsőégésű motorja 50 000 kilométerenként revízión esik át, mint egy rendes versenyautó esetében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.