A technológia csak az eszköze a banki innovációnak. A laborok dolgozóinak viszont a kollégákat, az ügyfeleket és úgy általában az embereket kell megérteniük.

Király API kell vagy beszélni az emberekkel? (Tsahi Levent-Levi / CC-BY)
(fotó: Tsahi Levent-Levi / CC-BY)

Az API-kat, a blockchaint vagy a mesterséges intelligenciát kell-e értenie annak, aki egy banki innovációs laborban dolgozik – teszi fel a kérdést Steve Cocheo a The Financial Brandben. Nem vár választ, gyorsan le is csapja a kérdést, hogy egyiket sem, mert a technológusok legfontosabb feladata, hogy az embereket megértsék.

Cocheo egy innovációs szakértő, Richard Turrin megfigyelését osztja meg az olvasókkal, aki szerint a fiatal, tech eszközökkel körbevett banki innovátorok gyakran ragadnak tesztfázisban. Erre azért kerülhet sor, mert az emberekhez nem értenek ezek a programozók. Pedig nem légüres térben kell dolgozniuk, hanem különböző üzleti területeken dolgozókkal kellene együttműködniük, megismerni a problémáikat, és megoldani azokat.

Az is generálhat ellenérzéseket, ha ezeken a területeken dolgozók úgy szembesülnek a labor termékeivel, hogy azok diszruptálni fogják a munkájukat. Diszruptálódni pedig senki nem szeretne. Ezen akár a kommunikáció átgondolása is segíthet.

Turrin, aki korábban az IBM innovációs laborját vezette végigtúrázott több banki labort is, így ismert fel általa problémásnak vélt mintákat. Például azt, hogy a labor alkalmazottai is kiégnek attól, hogy az általuk kitalált dolgokat nem használja végül a bank. Úgy érzik, hogy egy innovációs színházban szereplők csupán. A túra végén Turrin könyvet is írt Innovation Lab Excellence címen, amely márciusban jelent meg az Authority Publishing gondozásában.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?